Onze zorgsites

Onze banensites

De laatste tweets van @hulpinhuis

 Hulp-in-huis @Hulpinhuis

De harde waarheid over vieze kantoortelefoons - ikzoekeenschoonmaakster.nl/blog/harde-waa…

18185 dagen geleden via @hulpinhuis

 Hulp-in-huis @Hulpinhuis

Top 5 verhalen van een zorgzoeker - ikzoekeenschoonmaakster.nl/blog/top-5-ver…

18185 dagen geleden via @hulpinhuis

 Hulp-in-huis @Hulpinhuis

Top 10 verhalen van een zorgzoeker: 10-6 - ikzoekeenschoonmaakster.nl/blog/top-10-ve…

539 dagen geleden via @hulpinhuis

 Hulp-in-huis @Hulpinhuis

3 schoonmaaktips voor jouw keuken - ikzoekeenschoonmaakster.nl/blog/schoonmaa…

546 dagen geleden via @hulpinhuis

 Hulp-in-huis @Hulpinhuis

6x schoonmaken met koffie - ikzoekeenschoonmaakster.nl/blog/6x-schoon…

553 dagen geleden via @hulpinhuis

Bron: Financieel Dagblad online Gepubliceerd: donderdag 26 maart 2015

Forse kapitaalinjectie online platform schoonmaakhulp

Helpling, een start-up die het mogelijk maakt via een app een schoonmaakster te vinden, heeft in een investeringsronde €43 mln opgehaald. Het bedrijf is amper een jaar geleden in Berlijn opgericht, maar biedt zijn diensten inmiddels al in 200 steden over de hele wereld aan. Ook in Nederland groeit Helpling snel.

Bij een eerdere investeringsronde haalde het bedrijf al €13 mln op. Eén van de investeerders is Rocket Internet, de incubator waar het bedrijf ook uit voortkomt en die eerder Zalando en Groupon lanceerde.

Via de app van Helpling kan de gebruiker een verzoek voor een schoonmaker doen en het bedrijf zoekt daar uit het eigen bestand iemand bij. De tarieven staan vast (€13,90 per uur bij een regelmatige klus), en Helpling houdt daarop 20% bemiddelingskosten in.

Latente behoefte

In Nederland heeft het bedrijf nu zo'n 450 aangesloten schoonmakers in de 50 grootste steden, vertelt de directeur van de Nederlandse afdeling, Floyd Symons. Volgens hem boort Helpling een grote latente behoefte aan. Het overgrote deel van de klanten heeft nooit eerder een schoonmaakster gehad. 'Mensen waren aangewezen op Marktplaats of een briefje in de supermarkt om iemand te vinden. Dat is niet prettig, want je laat wel een vreemde je huis in. En andere schoonmaakbedrijven vragen vaak hoge uurtarieven.'

Selectie

De aangesloten schoonmakers gaan volgens Symons door een streng selectieproces. Referenties worden nagetrokken en de schoonmakers doen testopdrachten. Gebruikers kunnen recensies achterlaten.

In de toekomst wil Helpling uitbreiden naar andere thuisdiensten, zoals babysitters en tuinmannen.

Geen 'Uber-toestanden'

Hulp-in-Huis is nu veruit de grootste online aanbieder van huishoudelijke hulpen in Nederland. Directeur Korné Pot is niet bang voor toestanden als in de taxiwereld, waar Uber de markt volledig op zijn kop heeft zet en hard botst met de gevestigde taxibedrijven. 'Helpling werkt op dezelfde manier als wij. Wij doen het alleen al sinds 2008 en groeien zonder vreemd geld gestaag door.'

Bij Hulp-in-Huis zijn 122 duizend schoonmakers aangesloten en het bedrijf heeft sinds de oprichting in 2008 50 duizend klanten geholpen.

Terug naar het pers overzicht